Umowę na opracowanie dokumentu pod nazwą "Strategia marki Sandomierza" podpisał w czwartek, w Ratuszu burmistrz Marcin Marzec i Piotr Lutek, przedstawiciel firmy Synergia.
- Ten dokument to strategia miasta Sandomierza, jego rozwoju turystycznego na następne lata - powiedział burmistrz Marcin Marzec. - Nie mamy takiego dokumentu. Poprzedni skończył się w roku 2015. Nie chodzi tu tylko o papier, ale przede wszystkim o realną i faktyczną współpracę branży turystycznej i około turystycznej.
Podpisanie umowy poprzedziły spotkania władz miasta z przedstawicielami instytucji i firm związanych z szeroko rozumianą turystyką, podczas których uczestnicy mieli możliwość wypowiedzenia swojego zdania na temat przygotowywanej strategii oraz swoich oczekiwań. - Ustaliliśmy wspólnie wówczas, że potrzebny jest partner zewnętrzny, który te wszystkie pomysły i te ścieżki rozwoju miasta scali w jedną całość. Dzięki temu według pewnych reguł i dokumentów, będziemy mogli postępować przez następne lata.
Za przygotowanie dokumentu miasto zapłaci prawie 40 tysięcy złotych. Zdaniem burmistrza Marcina Marca w porównaniu do innych miast, korzystających z podobnego wsparcia jest to kwota niewielka.
Piotr Lutek przedstawiciel firmy Synergia na pytanie co firma proponuje Sandomierzowi, stwierdził, że dziś nie może odpowiedzieć na to pytanie. - To będzie efekt końcowy tego, co wspólnie wypracujemy - powiedział Piotr Lutek. - Za każdym razem mamy ten sam cel. Znaleźć taką drogę rozwoju dla miasta, która zarówno jeżeli chodzi o markę, jak i fizyczny rozwój procesów inwestycji zapewni miejscu dobrobyt. Marka nie jest czymś wyłącznie promocyjnym. Jest pewnego rodzaju obrazem tego, jak zmienia się dane miejsce i staje się bardziej konkurencyjne.
Firma Synergia działa od kilku lat na terenie Lublina. Piotr Lutek tłumaczył, że każdy projekt jest inny, ale to co łączy, to nie znalezienie tej idei, ale jej wdrożenie. - Wymyślić można wszystko, a papier przyjmuje bardzo różne rzeczy, ale pytanie jest jak się uda to wdrożenie - wyjaśniał. - Mamy przykład Lublina, gdzie jesteśmy 10 lat i tam nam się udało. Obłożenie hoteli, ilość turystów, ilość marży generowanej zwielokrotniły się przez ten czas. Ale były przykłady miejsc, gdzie strategia została opracowana, ale brak konsekwencji sprawił, że nie udało się jej wdrożyć.
Po podpisaniu umowy odbyły się wspólne rozmowy z przedstawicielami branży turystycznej i około turystycznej. Tego typu spotkania będą odbywały się cyklicznie i pozwolą opracować końcowy dokument.
Dokument "Strategia marki Sandomierza" będzie gotowa pod koniec września.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?