Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Weekend za pół ceny w Sandomierzu. Tłumów nie było

Małgorzata Płaza
Trwająca w minioną sobotę i niedzielę akcja promocyjna „100 procent Sandomierza za 50 procent, czyli weekend za pół ceny” spotkała się z mniejszym zainteresowaniem niż poprzednie edycje. Turyści, którzy jednak zdecydowali się na odwiedzenie miasta, nie żałowali.

Na gości czekały różnorodne propozycje

Była to czwarta już edycja akcji, której głównym celem jest zachęcenie turystów do odwiedzenia nadwiślańskiego miasta poza sezonem. W miniony weekend z sandomierskiej oferty można było skorzystać taniej, do 50 procent, niż zwykle.

Tańsze były wybrane pozycje z karty w kawiarniach, restauracjach i barach. Kilka hoteli i pensjonatów obniżyło ceny noclegów. Promocyjne bilety wstępu wprowadziło Muzeum Okręgowe i Muzeum Diecezjalne. Tańsze były seanse w kinie „Starówka”, wejście na Bramę Opatowską, a także do siłowni i centrum fitness Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Zniżki dla klientów oferowała złotnicza Galeria Otwarta i Księgarnia Literacka imienia Sióstr Chodakowskich. Za połowę ceny można było zwiedzić Winnicę Sandomierską.
W weekendową akcję zaangażowało się łącznie około 30 podmiotów.

Nie najlepszy termin, czy kiepska pogoda?
Turystów było jednak mniej, niż podczas poprzednich edycji, zwłaszcza ostatniej - walentynkowej.
Nieco lepsza frekwencja była w sobotę. W niedzielę potencjalnych gości mogła zniechęcić deszczowa pogoda.
Na zajęcia nordic walking z instruktorem, zorganizowane przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, przyszła na staromiejski Rynek tylko… jedna osoba.
- Słabsza frekwencja jest być może spowodowana faktem, że za tydzień jest długi weekend, natomiast za dwa tygodnie odbędzie się w naszym mieście Święto Młodego Wina. Przypuszczamy, że więcej osób nastawiło się na przyjazd do Sandomierza właśnie wtedy – powiedziała nam pracownica jednego z lokali gastronomicznych.

Tłumy były na koncercie

Przyjezdni, z którymi rozmawialiśmy, byli bardzo zadowoleni z pobytu w Sandomierzu. Mówili, że akcje promocyjne budują obraz miasta otwartego, przyjaznego turystom.
- To świetny pomysł. Akcja była dla nas dodatkowym impulsem do przyjazdu do Sandomierza właśnie teraz. Mniej zapłaciliśmy za nocleg, tańsze są posiłki i bilety wstępu do muzeów. Poza tym wybraliśmy listopadowy termin, ponieważ chcieliśmy zobaczyć to piękne miasto w jesiennej odsłonie, gdy jest ciszej i spokojniej niż latem – powiedzieli Katarzyna i Mariusz, turyści z Pionek.

Ze wszystkich propozycji mogli skorzystać oczywiście również sandomierzanie.
Hitem akcji okazał się wieczorny koncert rzeszowskiego zespołu Pectus. Sala Katolickiego Domu Kultury była wypełniona po brzegi. Bilety kupiło ponad 500 osób.

Pomysłodawcą i organizatorem akcji „100 procent Sandomierza za 50 procent” jest Urząd Miejski.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na sandomierz.naszemiasto.pl Nasze Miasto