Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy Starówki w Sandomierzu mogą rozłożyć wysokie płatności za ciepło na raty. Gdzie można złożyć wnioski?

Klaudia Tajs
Klaudia Tajs
Wniosek jest dostępny w Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miejskim oraz w siedzibie Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Sandomierzu w godzinach ich otwarcia.
Wniosek jest dostępny w Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miejskim oraz w siedzibie Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Sandomierzu w godzinach ich otwarcia. archiwum UM Sandomierza
Od dzisiaj, 24 stycznia mieszkańcy kamienic na Starym Mieście w Sandomierzu mogą składać wnioski o rozłożenie na raty płatności za zużycie energii cieplnej, dostarczonej przez Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Sandomierzu. To doraźne rozwiązanie pozwoli mieszkańcom, którzy muszą zapłacić miesięczny rachunek na kwotę tysiąca złotych i więcej, na spłatę należności.

Mieszkańcy Starówki w Sandomierzu mogą rozłożyć wysokie płatności za ciepło na raty

To pierwszy krok ze strony Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej i władz gminy Sandomierz w kierunku 250 najemców lokali komunalnych i socjalnych w kamienicach na Starówce, którzy od grudnia płacą za ciepło horrendalnie wysokie rachunki. Lokatorom przychodzi płacić nawet 1200 złotych miesięcznie. Wysokość opłat jest uzależniona od wielkości zajmowanego lokalu.

Wyższe opłaty wynikają z faktu, że lokatorzy nie płacą już całorocznych zaliczek na poczet zużytego ciepła, lecz comiesięczne rachunki za zużycie gazu. Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej tłumaczy, że zaliczki nie są już pobierane, bo nie pozwalają im na to przepisy. Za likwidacją zaliczek była także część mieszkańców. Zaliczki na poczet ciepła, zostały zlikwidowane, bo jak wyjaśniał Rafał Binięda prezes Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej, spółka nie jest od tego, aby rozliczać mieszkańców z ciepła, dlatego gmina może wyznaczyć podmiot, który będzie pobierał zaliczki.

Wniosek jest dostępny w Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miejskim oraz w siedzibie Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Sandomierzu w godzinach ich otwarcia.

Burmistrz Sandomierza Marcin Marzec zapewnia, że wspólnie z Przedsiębiorstwem Energetyki Cieplnej wychodzi naprzeciw tej trudnej sytuacji. - Mieszkańcy mogą zgłaszać się indywidualnie do Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w celu rozłożenia rachunków na raty - informuje burmistrz. - Każdy wniosek będzie rozpatrywany indywidualnie. Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej ma 14-dni na udzielenie odpowiedzi.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sandomierz.naszemiasto.pl Nasze Miasto