6 z 8
Poprzednie
Następne
7 kompetencji miękkich, na które zwracają uwagę pracodawcy [ZDJĘCIA]
3. Komunikacja
Polska: 44% Świat: 57% W ujęciu ogólnopolskim 44% pracodawców najwyżej ceni u osób zatrudnionych umiejętność komunikacji. - Kompetencje miękkie wskazane przez polskich pracodawców to kompetencje uniwersalne, które determinują sukces w życiu zawodowym bez względu na region, branżę i wielkość firmy. Osoby, u których są one rozwinięte na wysokim poziomie to atrakcyjni pracownicy na rynku pracy. Miękkie kompetencje sprzyjają rozwojowi zawodowemu, zdobywaniu osiągnięć zawodowych, czy też przebranżowieniu się. Zdecydowanie trudniejszym i bardziej czasochłonnym jest wykształcenie kompetencji uniwersalnych niż zdobycie fragmentu wiedzy, by na przykład dobrze obsłużyć system lub maszynę – wskazuje Agnieszka Krzemień.