10 sposobów na szybkie znalezienie pracy. Sprawdzone i potwierdzone
4. Serwisy społecznościowe
Niemałą popularnością cieszą się również media społecznościowe. Korzysta z nich ponad co trzeci badany. Internauci dołączają do grup zrzeszających przedstawicieli konkretnej branży lub mieszkańców danego miasta. W ten sposób nie tylko mogą zawęzić obszar swoich poszukiwań, ale także – poznać konkurentów do pracy, którzy ujawniają się w komentarzach.
- Wyraźnie rośnie rola mediów społecznościowych, szczególnie w rekrutacji młodych kandydatów. Osoby dopiero wchodzące na rynek pracy, często nie mające jeszcze zbyt dużego dorobku zawodowego, potrafią być zagubione w tradycyjnych serwisach ogłoszeniowych. Dlatego w dzisiejszych warunkach rynkowych, firmy same starają się do nich dotrzeć przez odpowiednie kampanie employer brandingowe czy nawet reklamowe. Wówczas ogłoszenia o pracę trafiają bezpośrednio do wyselekcjonowanych grup kandydatów, także tych pasywnych. Inne zastosowanie mają branżowe serwisy społecznościowe. Są one wykorzystywane głównie przez dobrze wykształconych specjalistów, którzy cenią sobie możliwości budowania własnego wizerunku i przy tym bezpośrednie dotarcie do rekruterów – uważa Tomasz Ślęzak, wiceprezes Work Service.